BOVAG richtlijnen
BOVAG garantie voor uw fiets
Op wat voor fiets u ook rijdt, van de allernieuwste racefiets tot een degelijke stadsfiets, u kunt altijd terecht bij de BOVAG-expert. Niet alleen voor het kopen van een nieuwe fiets, maar ook voor onderhoud en reparatie van uw fiets. Het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en uitstekende service. Daarnaast staat het ook nog eens voor de zekerheid van BOVAG Garantie.
Garantie op een tweedehandse fiets
Koopt u een gebruikte fiets van een particulier, dan weet u nooit zeker of u een kat in de zak koopt. De beste plek voor het kopen van een tweedehands fiets is dan ook de betere fietsenwinkel. De fietsen zijn gegarandeerd van goede kwaliteit en u krijgt uitgebreid advies. Kiest u voor een BOVAG-fietsenwinkel dan kunt u rekenen op 12 maanden aankoopgarantie.
BOVAG-aankoopgarantie geldt voor alle fietsen vanaf € 250,-. Doen er zich binnen twaalf maanden na de aankoop (bij normaal gebruik) gebreken voor die op het moment van aankoop niet zichtbaar waren, dan wordt uw tweedehands fiets kosteloos hersteld.
Uw fiets laten repareren en onderhouden met garantie
Heeft u schade aan uw fiets of zoekt u een betrouwbare plek voor het onderhoud van uw fiets? Kies dan voor de BOVAG-fietsendealer. Dat levert u veel voordelen op:
1. U heeft recht op drie maanden BOVAG-reparatiegarantie.
2. U krijgt passend vervangend vervoer aangeboden tijdens de reparatieperiode. Dit hoeft niet per se dezelfde soort fiets te zijn die u heeft weggebracht.
3. Onderhoud en reparatie wordt standaard uitgevoerd door goed opgeleide professionals die op de hoogte zijn van de laatste technieken.
4. We helpen u graag bij een verschil van mening met een BOVAG-expert.
Hulp bij klachten
Vanzelfsprekend moeten alle BOVAG-fietsenwinkels een klacht volgens de geldende voorwaarden oplossen. Het kan echter zijn dat u vindt dat de klacht niet goed genoeg opgelost wordt. In dat geval helpen we u graag.
Onze medewerkers doen er alles aan om uw klacht of geschil onpartijdig op te lossen. Volgens een reglement dat vooraf aan beide partijen wordt voorgelegd, proberen we een aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dat niet, dan kunt u uw klacht of geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.